ДПА 9 клас


Завдання 3.3 для підготовки до ДПА 2016 – 2017 н.р.

1.                   
3.3.   Сторони трикутника дорівнюють 3см і 5см, а кут між ними 1200. Знайдіть площу подібного йому трикутника, периметр якого дорівнює 30см.

2.                   
3.3.   Діагональ рівнобічної трапеції розбиває її на два рівнобедрених трикутники. Знайдіть кути трапеції.

3.                   
3.3.   Кола, радіуси яких дорівнюють 4см і 9см, мають зовнішній дотик. До кіл проведено спільну зовнішню дотичну. Знайдіть відстань між точками дотику.

4.                   
3.3.   Довжина кола, описаного навколо рівнобедреного трикутника, дорівнює 50  см. Знайдіть периметр трикутника, якщо висота, проведена до основи, дорівнює 32см

5.                   
3.3.   У рівнобедрений прямокутний трикутник АВС ( С=900) вписано квадрат СМРК так, що прямий кут у них спільний, а точка Р належить АВ. Знайдіть площу квадрата, якщо катет трикутника дорівнює 6см.
6.                   
3.3.   Точка перетину бісектрис гострих кутів при основі трапеції належить її другій основі. Знайдіть площу трапеції, якщо її бічні сторони дорівнюють 10см і 17см, а висота – 8см.

7.                   
3.3.   Знайдіть площу трапеції, основи якої дорівнюють 10см і 14см, а бічні сторони – 13см і 15см.

8.                   
3.3.   Доведіть, що трикутник АВС з вершинами в точках А(-4;16), В(6;-4),С(3;-5) є прямокутним і складіть рівняння кола, описаного навколо цього трикутника.
9.                   
3.3.   Катети прямокутного трикутника дорівнюють 12см і 16 см. Знайдіть довжину бісектриси трикутника, що проведена з вершини більшого гострого кута.
10.                
3.3.   У трикутнику АВС АМ – медіана. На стороні АВ трикутника АВС позначили точку К так, що АК:КВ=2:3. У якому відношенні медіана АМ ділить відрізок СК?

Завдання 3.2 для підготовки до ДПА 2016 – 2017 н.р.

1.        
3.2.   При яких значеннях т нерівність х2-(2т+1)х2>0 виконується для всіх дійсних значеннях х?.

2.        
3.2.   Доведіть, що коли a, b, с – три послідовних члени арифметичної прогресії, то (a+2b)2=8ab2.
3.        
3.2.    Складіть квадратне рівняння, корені якого у 2 рази більші за відповідні корені рівняння 5х2-11х+3=0.

4.        
3.2.   Знайдіть імовірність того, що взяте навмання двоцифрове натуральне число буде кратне числу 4 або числу 5.

5.        
3.2.     Парабола y=ax2+bx+c має вершину в точці А(1;5) і перетинає вісь ординат у точці В(0;7). Знайдіть значення коефіцієнтів a,b,c.
6.        
3.2.   Складіть квадратне рівняння, корені якого на три більші за відповідні корені рівняння х2-2х-7=0.

7.        
3.2.   Знайдіть область визначення функції .

8.        
3.2.   Розв’яжіть рівняння .

9.        
3.2.                    Розв’яжіть систему нерівностей .

10.    
3.2.         Спростіть вираз .

Завдання 3.1 для підготовки до ДПА 2016 – 2017 н.р.

1.                   
3.1.         О дев’ятій ранку від пристані відчалив пліт, а о вісімнадцятій – човен, який наздогнав пліт на відстані 20км від пристані. О котрій годині човен наздогнав пліт, якщо власна швидкість човна дорівнює 18 км/год ?.
2.                   
3.1.         Деяке двоцифрове натуральне число в 4 рази більше за суму і втричі більше за добуток своїх цифр. Знайдіть це число.
3.                   
3.1.         У кінотеатрі було 390 місць, розташованих одноковими рядами. Після того як число місць у кожному ряду збільшили на 4 і додали ще один ряд, місць стало 480. Скільки стало рядів у кінотеатрі?.
4.                   
3.1.         Потяг, що був затриманий на 1 год, ліквідував запізнення на перегоні завдовжки 300км, збільшивши швидкість на 10км/год. Знайдіть. За який час потяг мав проїхати даний перегін з початковою швидкістю.
5.                   
3.1.         Один з робітників виконує третину роботи на 5 год повільніше, ніж другий четверту частину тієї самої роботи. Якщо робітники працюватимуть разом, то виконають цю роботу за 8 год. За скільки годин може виконати цю роботу кожен робітник, працюючи самостійно?
6.                   
3.1.         Два тракториста зорали поле за 12 год спільної роботи. За скільки годин може зорати це поле кожний тракторист окремо, якщо перший може це зробити на 10год швидше, ніж другий.
7.                   
3.1.         Катер проплив 22км за течією річки і 36 км проти течії, витративши стільки часу, скільки потрібно, щоб проплисти на плоту 6км. Знайдіть швидкість течії, якщо власна швидкість катера дорівнює 20км/год.
8.                   
3.1.         Із двох міст, відстань між якими 24км, назустріч один одному вирушили два пішоходи і зустрілися на середині шляху, причому один з них вийшов на годину раніше за іншого. Якби пішоходи вийшли одночасно, то вони зустрілися б через 2год 24хв. Знайдіть швидкість пішоходів.
9.                   
3.1.         Сплав містить 20г золота. Після того як до цього сплаву додали 5г срібла і 10г золота, виявилось, що срібла в новому сплаві на 5% більше, ніж у початковому. Скільки грамів срібла було в сплаві спочатку?.
10.                
3.1.         Скільки грамів 3-відсоткового і скільки грамів 8-відсоткового розчинів солі треба взяти, щоб отримати 2260г 5-відсоткового розчину солі?

Для якісної підготовки до ДПА

до кінця навчального року повторити навчальний матеріал не за готовими варіантами, а за темами відповідно до графіка:


Місяць
Тиждень
Алгебра
Геометрія
березень

1
Вирази:
-      числові вирази;
-      вирази зі змінними;
-      степінь з цілим показником;
-      одночлени і многочлени.
Найпростіші геометричні фігури та їх властивості;
Кути,  взаємне розташування прямих на площині.
2
Вирази:
-     формули скороченого множення;
-     раціональні дроби;
-     квадратні корені.
Трикутники.
Коло і круг.

3
Рівняння:
-     лінійні рівняння з однією змінною;
-     квадратні рівняння.
Задачі на побудову.
квітень

1

Рівняння:
-     раціональні рівняння.
Чотирикутники.
2
Системи рівнянь з двома змінними.
Подібність трикутників.
3
Системи рівнянь з двома змінними.
Многокутники. Площа многокутників.
4
Нерівності:
-     числові нерівності. Властивості нерівностей;
-     лінійні нерівності.
Розв’язування прямокутних трикутників.
травень
1
Нерівності:
-     системи лінійних нерівностей з однією змінною;
-     квадратні нерівності та їх системи.
Розв’язування трикутників.
2
Функції.
Правильні многокутники.
3
Числові послідовності:
       - послідовність;
       - арифметична прогресія.
       -геометрична прогресія.
- Декартові координати на площині.
- Геометричні перетворення.
4

Елементи прикладної математики.
.
Вектори на площині.
Початкові відомості зі стереометрії.



Пам'ятка для тих, хто займається  самоосвітою


1. Додержуйтеся режиму: заняття в один і  той же час полегшують самоосвітню роботу. Найбільш продуктивними бувають заняття вранці або після відпочинку.

2. Свіже повітря значно підвищує дієздатність організму. Працюйте  в провітреній кімнаті.

3. Під час занять зберігайте правильну позу: це попереджає передчасне стомлення. Не спирайтеся грудьми на край стола, руки краще покласти на стіл.

4. Робіть короткі перерви на 10-15 хвилин після кожної години роботи, а також між заняттями з різних предметів. Це дозволить уникнути перенапруження та допоможе краще засвоїти матеріал.

5.Чергуйте розумову роботу  з фізичною. Зміна занять - гарний відпочинок.

6.Зробіть усе, щоб у приміщенні, де ви працюєте, було тихо: розмови сторонніх, увімкнений плейер, радіоприймач, телевізор відволікають від роботи.

7.Усі необхідні для занять приладдя підготуйте заздалегідь, непотрібні речі приберіть зі стола, щоб вони не заважали вам під час роботи.

8. Читайте швидко, але не поспіхом. Це одна з умов усвідомленого читання. 9. Намагайтеся зрозуміти зміст кожного речення шляхом постановки питань (про що говориться? тощо).

10.Установіть хід думки:  йде вона від основного положення  до доказів   чи навпаки.

11. Якщо при читанні посібника або підручника щось залишилося не зовсім зрозумілим, зверніться до додаткових джерел, наведіть точні довідки та з'ясуйте питання до кінця.

12. Якщо в роботі зустрілися ускладнення, не переймайтеся, зробіть перерву, подумайте над питанням і візьміться за роботу знову.

13. До умов успішної розумової  праці належать і психологічні фактори: цілеспрямованість, натхнення, посилення волі, самостійність і наполегливість у праці. Намагайтеся виробити в собі  такі якості.

14. Роботу  над доповіддю, твором, кресленням не відкладайте на останній день. Розподіліть її рівномірно по частинах протягом усіх відведених днів. Виконавши роботу, перевірте її.


Загальні прийоми  роботи з тестовими завданнями

Тренування (виконування подібних вправ) дає можливість ознайомитись зі специфікацією завдань, форматом викладення матеріалу, інструкціями, виробляє можливість самоспостереження й оптимальної саморегуляції під час контрольних робіт, ДПА.

Випробовуй!

Іншими словами, правильне рішення можна знайти, згадавши правила чи приклади, або провести аналогії тощо. Застосування правильної тактики оптимізує зусилля на виконання конкретного завдання і всіх завдань у цілому. Іноді незрозуміле на перший погляд питання стає доступним при знайомстві з варіантами відповідей. Аналогічний прийом можна застосувати при малозрозумілій інструкції.

Слідкуй за часом!

Опрацьовувати тестові завдання необхідно з урахуванням терміну їх виконання. Кожний працює по-різному: хтось швидко, не задумуючись, комусь потрібно декілька раз перечитати умову. Є сенс порівнювати витрачений час на різні типи тестових завдань. Це змусить концентрувати зусилля і працювати в максимальному темпі, моделюючи реальну ситуацію роботи і стресову ситуацію, яку завжди зумовлює обмеження часом.

Читай завдання до кінця!

Намагання, «впізнавши» знайомі слова, інтерпретувати завдання на свій лад, призведе до помилок у найлегших питаннях. А останнє – до втрати балів. Тому, яким би «знайомим» не здавалось тестове завдання, читай завдання до кінця, щоб зрозуміти і правильно відповісти на нього.

Відкинь абсурдні варіанти!

Шукаючи правильну відповідь, першочергово відкинь абсурдні відповіді і аналізуй тільки ті, які залишились.

Скорочуй вибір!

Якщо із кількох варіантів відповідей правильними видається не одна, а дві, то вибір бажано зробити на користь більш повної і більш сучасної.

Пропускай!
Важкі або незрозумілі завдання бажано пропустити, щоб не втратити час і відповісти на інші. А враховуючи, що за рівнем складності «легкі» і «складні» завдання розташовані в будь-якому порядку, нерозсудливо не дібрати балів тільки тому, що не дістався до «своїх» завдань, а весь час витратив на ті, навчальний матеріал яких невідомий. Впоравшись з доступними завданнями, за умови залишку часу, можна повернутись і до невирішених питань.
Іноді в тестах можуть бути технічні помилки чи механічні. То ж можна витратити весь час, а завдання так і не вирішити.
Виключай!
Певні завдання можна швидше вирішити, якщо не шукати відразу правильну відповідь, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Тактика «від зворотнього», коли чітко впевнений у неправильній відповіді на користь тієї, що залишилась, варта застосування на практиці.
Думай тільки про поточне завдання!
Відповідаючи на конкретне завдання (питання), концентруйся саме на ньому, забуваючи все, що було в попередньому. Це дасть можливість забути про неможливість розв’язання попереднього (якщо таке сталось) і можливість набрати бали.
Не засмучуйся!
У будь-якому тесті можуть бути завдання, з якими впоратися на даний момент неможливо. Більше того, абсолютно всі завдання зможуть виконати лише одиниці! Тому немає ніякого сенсу «розхлюпувати» емоційну енергію на передчасний розпач.
Ця порада особливо значуща для тих, хто звик тільки до максимальних результатів, скажімо, на рівні свого класу або школи. Компетентний учень психологічно повинен бути готовим до локальних невдач, які можуть виявитись за умови, коли  не зовсім  коректно сформульоване  те чи інше  завдання.
Заплануй два кола!
За умови роботи з тестовими завданнями на паперових носіях, правильного розподілу часу, можна (і бажано) запланувати повторне коло, яке дозволить повернутись до «невирішених» тестів.
Довірся інтуїції!
Якщо жоден з попередніх прийомів не дав можливості відповісти на завдання, а інтуїтивно надається перевага певній відповіді, є сенс довіритись інтуїції. Така довіра може призвести до приросту балів.
Правильно заповнюй бланки відповідей!
Правильність і чіткість заповнення бланків відповідей є обов’язковою умовою для успішного складання іспиту. Знання вимог заповнення бланків, правильне виправлення помилок дасть можливість оптимального розподілу часу і уникнення  знервованості під час проведення іспитів.
 




Немає коментарів:

Дописати коментар